Klassemesterskap B er i gang

19. feb. 2009, 18:00 av Halgeir Ludvigsen

For andre år på rad skal Munken bowlingklubb arrangere klassemesterskap B på Dora. Av de 412 herrene og 67 damene i klasse B som har spilt denne sesongen, skal 65 herrer og 15 damer kjempe om medaljer og pokaler denne helgen.
I fjor deltok det 43 herrer og 16 damer, så det er en god økning på herresiden, mens det er stabilt på damesiden.

Det innledende spillet er fordelt på 5 puljer, med 2 puljer med stort sett spillere fra TBKr på torsdag og fredag. Til PP-finale på søndag kl 9 går det 12 herrer. Til stegfinale kl 14 går det 3 damer og 3 herrer.

I fjor ble cutten for herrene 1617, men med 50% flere deltakere kan cutten i år bli 1680-1700. Vi får en tidlig indikasjon på resultatnivået i år : I den første puljen spiller Pål Selvnes, Orkla BK, som for 3 uker siden vant NM-junior i yngste klasse her. Også Patrik Angen Walstad, Trondheim BK, som ble nummer 2, spiller i første pulje. En habil hjemmespiller er Rune Feirud, Dora BK, som for 3 uker siden spilte 1515 på Centrum Open. Petter Meland, Dora BK, var i PP-finalen i fjor, og kan klare det i år igjen. Roar Hansen, Munken BK, ble nummer 13 i fjor, og har denne uken spilt sin nest høyeste 6 serie noensinne, så kanskje han slipper å være turneringsleder på søndag?

For damene må vi vente til i morgen for å se nivået, siden det bare er ei som spiller i den første puljen. Fredrikke Bøe, Oppdal BK, kan dog godt spille seg til finale på søndag.

Som under NM junior har hallen satt opp tribuner for publikum, og det er live-score under mesterskapet. Erfarne arrangører melder at alt skal være klart til start.

Vi ønsker alle lykke til med mesterskapet!